Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 218 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,0 %6,0 %582 00041 %
Yle TV27,2 %4,2 %676 00048 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,4 %267 00019 %
Yle yhteensä16,9 %11,6 %866 00061 %
MTV338,2 %47,1 %955 00068 %
Sub5,5 %5,0 %458 00032 %
AVA2,2 %2,1 %309 00022 %
C More Total4,5 %5,0 %191 00013 %
MTV yhteensä50,3 %59,1 %1 049 00074 %
Nelonen5,4 %5,9 %593 00042 %
Jim2,4 %1,8 %323 00023 %
Liv1,8 %1,6 %273 00019 %
Hero1,1 %1,6 %209 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %10,9 %742 00052 %
TV53,4 %3,3 %374 00026 %
Kutonen2,2 %2,4 %273 00019 %
Frii2,1 %1,8 %208 00015 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0001 %
TLC3,6 %2,4 %216 00015 %
Warner Bros. Discovery11,4 %10,0 %544 00038 %
STAR Channel4,9 %3,8 %319 00023 %
National Geographic Channel1,9 %1,5 %231 00016 %
Disney Finland6,9 %5,3 %417 00029 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,0 %3,1 %301 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 218 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.