Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 546 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,5 %19,1 %3 088 00058 %
Yle TV27,3 %6,4 %3 055 00057 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %2 016 00038 %
Yle yhteensä34,0 %28,8 %3 745 00070 %
MTV331,0 %37,7 %3 840 00072 %
Sub3,3 %3,1 %2 092 00039 %
AVA2,5 %2,7 %1 637 00031 %
C More Total3,0 %3,3 %824 00015 %
MTV yhteensä39,8 %46,7 %4 094 00077 %
Nelonen6,0 %7,0 %2 748 00052 %
Jim2,1 %1,8 %1 696 00032 %
Liv1,8 %2,0 %1 631 00031 %
Hero0,8 %1,2 %1 050 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %11,9 %3 253 00061 %
TV52,9 %2,6 %1 877 00035 %
Kutonen1,8 %1,4 %1 431 00027 %
Frii1,8 %1,6 %1 133 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %56 0001 %
TLC1,7 %1,3 %1 061 00020 %
Warner Bros. Discovery8,3 %6,9 %2 516 00047 %
STAR Channel1,8 %1,6 %1 279 00024 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %1 248 00023 %
Disney Finland4,2 %3,2 %1 854 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,0 %2,5 %1 067 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 546 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.