Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 535 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,2 %19,7 %3 216 00060 %
Yle TV28,1 %7,7 %3 180 00060 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %1 932 00036 %
Yle yhteensä34,4 %30,2 %3 858 00072 %
MTV328,2 %34,5 %3 827 00072 %
Sub3,7 %3,5 %2 197 00041 %
AVA2,6 %2,6 %1 494 00028 %
C More Total3,0 %3,5 %728 00014 %
MTV yhteensä37,4 %44,1 %4 084 00077 %
Nelonen7,6 %9,0 %2 892 00054 %
Jim2,0 %1,8 %1 715 00032 %
Liv1,7 %1,7 %1 552 00029 %
Hero0,7 %1,0 %1 185 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %13,5 %3 252 00061 %
TV52,9 %2,6 %2 010 00038 %
Kutonen2,0 %1,4 %1 432 00027 %
Frii1,6 %1,4 %1 171 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %35 0001 %
TLC1,7 %1,2 %1 069 00020 %
Warner Bros. Discovery8,4 %6,7 %2 604 00049 %
STAR Channel1,9 %1,5 %1 348 00025 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %1 282 00024 %
Disney Finland4,8 %3,3 %1 946 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,1 %2,4 %1 175 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 535 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.