Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 206 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,2 %6,3 %603 00043 %
Yle TV210,3 %8,8 %723 00051 %
Yle Teema&Fem1,0 %1,1 %231 00016 %
Yle yhteensä18,5 %16,1 %889 00063 %
MTV333,2 %41,2 %957 00068 %
Sub5,9 %5,7 %492 00035 %
AVA1,8 %1,6 %249 00018 %
C More Total4,6 %5,5 %186 00013 %
MTV yhteensä45,5 %54,1 %1 039 00073 %
Nelonen6,5 %6,9 %616 00043 %
Jim2,5 %2,6 %334 00024 %
Liv2,1 %1,8 %256 00018 %
Hero0,5 %0,5 %180 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %11,7 %745 00053 %
TV54,5 %4,6 %416 00029 %
Kutonen2,6 %2,2 %294 00021 %
Frii1,4 %1,0 %181 00013 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0001 %
TLC3,9 %2,3 %230 00016 %
Warner Bros. Discovery12,5 %10,1 %575 00041 %
STAR Channel5,0 %3,4 %315 00022 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %244 00017 %
Disney Finland7,8 %5,5 %423 00030 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,5 %2,8 %362 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 206 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.