Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2023
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 376 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 276 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,7 %18,5 %1 096 00080 %
Yle TV27,0 %7,2 %973 00071 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,7 %668 00049 %
Yle yhteensä30,8 %28,4 %1 182 00086 %
MTV327,0 %32,7 %1 160 00084 %
Sub4,4 %4,4 %749 00054 %
AVA3,1 %3,4 %561 00041 %
C More Total3,3 %3,7 %235 00017 %
MTV yhteensä37,8 %44,2 %1 217 00088 %
Nelonen7,8 %9,3 %928 00067 %
Jim1,7 %1,5 %605 00044 %
Liv1,9 %1,8 %552 00040 %
Hero1,0 %1,4 %478 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %14,0 %1 029 00075 %
TV53,9 %3,0 %737 00054 %
Kutonen2,6 %1,7 %555 00040 %
Frii1,9 %1,6 %451 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %13 0001 %
TLC1,3 %1,0 %337 00024 %
Warner Bros. Discovery10,0 %7,4 %919 00067 %
STAR Channel2,0 %1,3 %482 00035 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %474 00034 %
Disney Finland5,4 %3,4 %695 00051 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,8 %2,8 %290 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 276 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.