Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2023
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 631 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 227 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,6 %17,9 %1 503 00057 %
Yle TV28,1 %7,2 %1 527 00058 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %991 00038 %
Yle yhteensä33,6 %28,0 %1 842 00070 %
MTV330,2 %38,5 %1 896 00072 %
Sub3,7 %3,7 %1 096 00042 %
AVA2,2 %2,2 %802 00030 %
C More Total4,1 %4,7 %473 00018 %
MTV yhteensä40,2 %49,1 %2 033 00077 %
Nelonen4,9 %5,3 %1 298 00049 %
Jim2,4 %2,1 %894 00034 %
Liv1,1 %1,0 %733 00028 %
Hero1,0 %1,4 %581 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %9,9 %1 555 00059 %
TV52,6 %2,4 %964 00037 %
Kutonen2,6 %1,9 %863 00033 %
Frii1,3 %1,1 %581 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0001 %
TLC0,8 %0,5 %499 00019 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,1 %1 260 00048 %
STAR Channel2,2 %1,9 %708 00027 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %712 00027 %
Disney Finland5,5 %4,2 %1 002 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,7 %2,8 %600 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 227 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.