Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2023
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 185 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %20,5 %1 546 00061 %
Yle TV26,2 %5,7 %1 442 00057 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,6 %1 015 00040 %
Yle yhteensä34,4 %29,8 %1 808 00071 %
MTV331,9 %36,9 %1 855 00073 %
Sub2,8 %2,5 %949 00038 %
AVA3,0 %3,1 %820 00032 %
C More Total1,9 %1,9 %337 00013 %
MTV yhteensä39,6 %44,4 %1 959 00077 %
Nelonen7,0 %8,7 %1 393 00055 %
Jim1,8 %1,4 %788 00031 %
Liv2,6 %2,8 %883 00035 %
Hero0,7 %0,9 %460 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %13,8 %1 626 00064 %
TV53,1 %2,6 %889 00035 %
Kutonen0,9 %0,9 %557 00022 %
Frii2,3 %2,0 %540 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %22 0001 %
TLC2,6 %2,1 %554 00022 %
Warner Bros. Discovery9,0 %7,7 %1 217 00048 %
STAR Channel1,5 %1,2 %556 00022 %
National Geographic Channel1,3 %1,0 %529 00021 %
Disney Finland2,8 %2,3 %831 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,3 %2,1 %449 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 185 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.