Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 230 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,9 %32,0 %1 216 00096 %
Yle TV216,3 %12,3 %1 129 00089 %
Yle Teema&Fem4,2 %4,6 %968 00076 %
Yle yhteensä53,4 %48,8 %1 230 00097 %
MTV319,8 %24,7 %1 169 00092 %
Sub2,2 %2,1 %718 00056 %
AVA2,5 %2,7 %700 00055 %
C More Total0,9 %1,0 %210 00017 %
MTV yhteensä25,5 %30,4 %1 178 00093 %
Nelonen5,5 %7,6 %986 00078 %
Jim1,8 %1,1 %664 00052 %
Liv1,0 %1,2 %653 00051 %
Hero0,6 %0,9 %473 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,9 %10,8 %1 039 00082 %
TV52,1 %1,8 %783 00062 %
Kutonen1,2 %0,9 %574 00045 %
Frii1,7 %2,0 %509 00040 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC2,0 %1,7 %435 00034 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,6 %909 00071 %
STAR Channel0,7 %0,6 %475 00037 %
National Geographic Channel2,0 %1,3 %541 00043 %
Disney Finland2,7 %1,9 %680 00053 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,4 %2,1 %370 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 230 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.