Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 238 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,4 %33,1 %1 220 00096 %
Yle TV214,3 %5,7 %1 076 00085 %
Yle Teema&Fem3,7 %4,2 %930 00073 %
Yle yhteensä50,4 %42,9 %1 230 00097 %
MTV323,2 %31,2 %1 187 00093 %
Sub2,3 %2,5 %763 00060 %
AVA2,5 %2,7 %742 00058 %
C More Total1,4 %1,2 %170 00013 %
MTV yhteensä29,4 %37,7 %1 199 00094 %
Nelonen4,0 %4,6 %935 00073 %
Jim1,9 %1,4 %667 00052 %
Liv1,0 %1,3 %638 00050 %
Hero0,6 %0,9 %501 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,6 %8,2 %1 030 00081 %
TV51,8 %1,8 %765 00060 %
Kutonen1,1 %1,0 %563 00044 %
Frii1,8 %2,0 %564 00044 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0000 %
TLC2,2 %1,9 %459 00036 %
Warner Bros. Discovery7,8 %6,9 %895 00070 %
STAR Channel0,8 %0,8 %480 00038 %
National Geographic Channel2,0 %1,3 %537 00042 %
Disney Finland2,8 %2,2 %697 00055 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,4 %2,8 %384 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 238 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.