Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2023
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 631 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 140 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %26,9 %1 683 00064 %
Yle TV214,8 %7,0 %1 560 00059 %
Yle Teema&Fem3,3 %4,1 %1 062 00040 %
Yle yhteensä43,8 %38,0 %1 873 00071 %
MTV318,6 %25,8 %1 699 00065 %
Sub4,7 %5,2 %1 219 00046 %
AVA2,2 %2,1 %812 00031 %
C More Total2,5 %2,4 %332 00013 %
MTV yhteensä28,0 %35,5 %1 854 00070 %
Nelonen4,7 %5,3 %1 373 00052 %
Jim2,5 %2,2 %944 00036 %
Liv1,2 %1,5 %829 00032 %
Hero0,8 %1,1 %631 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %10,1 %1 614 00061 %
TV52,7 %2,6 %1 169 00044 %
Kutonen2,8 %2,7 %919 00035 %
Frii1,6 %1,6 %666 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0001 %
TLC1,2 %1,1 %554 00021 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,8 %1 440 00055 %
STAR Channel2,1 %2,0 %803 00031 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %782 00030 %
Disney Finland5,5 %4,1 %1 107 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,1 %4,8 %775 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 140 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.