Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2023
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 455 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 010 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %27,1 %1 628 00066 %
Yle TV214,5 %7,0 %1 470 00060 %
Yle Teema&Fem3,3 %4,1 %1 035 00042 %
Yle yhteensä43,8 %38,2 %1 770 00072 %
MTV318,7 %25,8 %1 621 00066 %
Sub4,6 %5,1 %1 169 00048 %
AVA2,2 %2,1 %807 00033 %
C More Total2,5 %2,4 %325 00013 %
MTV yhteensä28,0 %35,5 %1 762 00072 %
Nelonen4,5 %5,2 %1 310 00053 %
Jim2,5 %2,2 %926 00038 %
Liv1,1 %1,5 %796 00032 %
Hero0,8 %1,1 %626 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %9,9 %1 536 00063 %
TV52,7 %2,7 %1 136 00046 %
Kutonen2,8 %2,7 %908 00037 %
Frii1,5 %1,6 %658 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0001 %
TLC1,2 %1,1 %544 00022 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,8 %1 392 00057 %
STAR Channel2,1 %2,0 %776 00032 %
National Geographic Channel3,4 %2,0 %770 00031 %
Disney Finland5,5 %4,1 %1 071 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,2 %4,9 %740 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 010 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.