Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2023
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 455 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 021 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %27,1 %1 561 00064 %
Yle TV213,8 %11,4 %1 544 00063 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,4 %1 030 00042 %
Yle yhteensä43,5 %40,9 %1 748 00071 %
MTV315,6 %19,9 %1 569 00064 %
Sub5,2 %6,3 %1 218 00050 %
AVA2,2 %2,5 %771 00031 %
C More Total1,4 %1,8 %401 00016 %
MTV yhteensä24,4 %30,4 %1 712 00070 %
Nelonen4,9 %5,2 %1 351 00055 %
Jim2,5 %1,9 %913 00037 %
Liv1,4 %1,7 %860 00035 %
Hero1,0 %1,3 %662 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %10,1 %1 578 00064 %
TV53,7 %3,9 %1 177 00048 %
Kutonen4,4 %4,3 %970 00040 %
Frii1,3 %1,1 %617 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %24 0001 %
TLC1,4 %1,1 %548 00022 %
Warner Bros. Discovery11,7 %11,1 %1 426 00058 %
STAR Channel2,2 %1,7 %798 00033 %
National Geographic Channel3,8 %2,2 %771 00031 %
Disney Finland6,0 %3,9 %1 093 00045 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,1 %4,6 %732 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 021 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.