Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 176 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,2 %14,8 %692 00049 %
Yle TV214,3 %10,8 %735 00052 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,7 %328 00023 %
Yle yhteensä28,9 %27,3 %898 00063 %
MTV315,7 %18,4 %733 00052 %
Sub6,6 %6,7 %540 00038 %
AVA2,2 %2,3 %281 00020 %
C More Total1,9 %2,1 %150 00011 %
MTV yhteensä26,5 %29,6 %881 00062 %
Nelonen7,2 %7,6 %629 00044 %
Jim3,2 %3,0 %382 00027 %
Liv2,9 %2,9 %390 00027 %
Hero1,1 %1,6 %201 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %15,1 %813 00057 %
TV54,8 %4,8 %522 00037 %
Kutonen3,8 %4,4 %349 00025 %
Frii1,8 %1,5 %224 00016 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0000 %
TLC4,5 %4,3 %275 00019 %
Warner Bros. Discovery15,4 %15,5 %708 00050 %
STAR Channel6,3 %4,7 %426 00030 %
National Geographic Channel2,8 %2,5 %250 00018 %
Disney Finland9,1 %7,2 %514 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut6,7 %6,5 %417 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 176 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.