Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2023
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 376 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 286 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %25,2 %1 134 00082 %
Yle TV210,6 %9,3 %1 030 00075 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,3 %750 00055 %
Yle yhteensä37,6 %36,9 %1 199 00087 %
MTV317,5 %20,9 %1 126 00082 %
Sub5,4 %6,6 %843 00061 %
AVA3,5 %3,8 %644 00047 %
C More Total1,0 %0,9 %236 00017 %
MTV yhteensä27,3 %32,2 %1 173 00085 %
Nelonen5,2 %5,9 %957 00070 %
Jim2,2 %1,7 %644 00047 %
Liv2,1 %2,2 %650 00047 %
Hero1,4 %1,7 %490 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %11,5 %1 076 00078 %
TV54,1 %3,7 %767 00056 %
Kutonen4,0 %3,6 %637 00046 %
Frii1,9 %1,5 %460 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %29 0002 %
TLC2,0 %1,8 %394 00029 %
Warner Bros. Discovery13,2 %11,6 %963 00070 %
STAR Channel1,9 %1,7 %504 00037 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %490 00036 %
Disney Finland5,6 %4,1 %714 00052 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,7 %4,2 %470 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 286 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.