Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 483 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %27,0 %3 350 00063 %
Yle TV213,1 %10,3 %3 325 00062 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,5 %2 098 00039 %
Yle yhteensä43,3 %39,8 %3 856 00072 %
MTV318,6 %22,6 %3 431 00064 %
Sub4,7 %6,0 %2 513 00047 %
AVA2,9 %3,3 %1 746 00033 %
C More Total1,0 %1,2 %664 00012 %
MTV yhteensä27,3 %33,0 %3 786 00071 %
Nelonen5,0 %5,2 %2 890 00054 %
Jim2,2 %1,6 %1 815 00034 %
Liv1,8 %2,1 %1 860 00035 %
Hero1,0 %1,3 %1 288 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %10,2 %3 387 00064 %
TV53,5 %3,5 %2 345 00044 %
Kutonen3,0 %2,9 %1 705 00032 %
Frii1,6 %1,5 %1 264 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %41 0001 %
TLC2,5 %2,2 %1 229 00023 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,6 %2 971 00056 %
STAR Channel1,9 %1,6 %1 542 00029 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 360 00026 %
Disney Finland4,6 %3,4 %2 098 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,0 %3,7 %1 458 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 483 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.