Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 984 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 190 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %27,2 %3 239 00065 %
Yle TV212,7 %10,3 %3 113 00062 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,5 %2 054 00041 %
Yle yhteensä43,2 %39,9 %3 624 00073 %
MTV318,8 %22,7 %3 289 00066 %
Sub4,7 %6,0 %2 400 00048 %
AVA3,0 %3,3 %1 731 00035 %
C More Total1,0 %1,2 %631 00013 %
MTV yhteensä27,4 %33,1 %3 577 00072 %
Nelonen4,8 %5,2 %2 735 00055 %
Jim2,2 %1,6 %1 787 00036 %
Liv1,8 %2,1 %1 818 00036 %
Hero1,0 %1,3 %1 280 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %10,1 %3 213 00064 %
TV53,5 %3,4 %2 262 00045 %
Kutonen3,1 %2,9 %1 674 00034 %
Frii1,6 %1,5 %1 243 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %41 0001 %
TLC2,5 %2,2 %1 218 00024 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,6 %2 856 00057 %
STAR Channel1,9 %1,5 %1 486 00030 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %1 345 00027 %
Disney Finland4,6 %3,3 %2 037 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,0 %3,6 %1 384 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 190 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.