Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 143 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,7 %14,0 %686 00048 %
Yle TV213,4 %6,8 %674 00048 %
Yle Teema&Fem1,9 %2,8 %308 00022 %
Yle yhteensä28,0 %23,7 %874 00062 %
MTV321,1 %25,5 %802 00057 %
Sub6,3 %6,6 %510 00036 %
AVA2,1 %1,7 %315 00022 %
C More Total2,1 %2,1 %120 0008 %
MTV yhteensä31,6 %35,9 %935 00066 %
Nelonen6,5 %7,6 %648 00046 %
Jim2,8 %2,4 %380 00027 %
Liv2,9 %3,0 %392 00028 %
Hero1,0 %1,1 %233 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %14,0 %819 00058 %
TV54,1 %4,7 %480 00034 %
Kutonen3,0 %3,2 %314 00022 %
Frii1,6 %1,6 %214 00015 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %17 0001 %
TLC4,5 %4,5 %289 00020 %
Warner Bros. Discovery13,7 %14,3 %673 00047 %
STAR Channel4,8 %5,0 %371 00026 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %264 00019 %
Disney Finland7,3 %6,7 %489 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut7,0 %6,7 %411 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 143 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.