Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2023
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 697 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 294 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %26,9 %1 751 00065 %
Yle TV212,0 %4,8 %1 595 00059 %
Yle Teema&Fem3,5 %4,0 %1 128 00042 %
Yle yhteensä41,9 %35,7 %2 007 00074 %
MTV325,1 %31,7 %1 848 00069 %
Sub2,6 %2,9 %1 062 00039 %
AVA3,3 %3,3 %911 00034 %
C More Total0,6 %0,5 %210 0008 %
MTV yhteensä31,7 %38,4 %1 986 00074 %
Nelonen5,2 %6,0 %1 429 00053 %
Jim1,7 %1,1 %842 00031 %
Liv2,0 %2,3 %962 00036 %
Hero1,0 %1,2 %593 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %10,6 %1 696 00063 %
TV52,7 %2,8 %1 058 00039 %
Kutonen1,2 %1,2 %682 00025 %
Frii2,1 %2,1 %678 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0001 %
TLC3,6 %3,3 %669 00025 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,8 %1 383 00051 %
STAR Channel1,5 %1,6 %672 00025 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %621 00023 %
Disney Finland3,2 %2,8 %957 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,1 %2,9 %661 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 294 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.