Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 984 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 290 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %26,2 %3 287 00066 %
Yle TV212,5 %6,8 %3 008 00060 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,6 %2 103 00042 %
Yle yhteensä43,0 %36,6 %3 690 00074 %
MTV320,0 %24,9 %3 337 00067 %
Sub3,5 %3,9 %2 224 00045 %
AVA2,4 %2,4 %1 633 00033 %
C More Total1,1 %1,2 %635 00013 %
MTV yhteensä27,0 %32,4 %3 661 00073 %
Nelonen8,0 %11,8 %2 989 00060 %
Jim2,0 %1,4 %1 675 00034 %
Liv1,7 %1,7 %1 775 00036 %
Hero0,8 %1,1 %1 146 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %15,9 %3 346 00067 %
TV52,6 %2,4 %2 102 00042 %
Kutonen2,0 %1,9 %1 556 00031 %
Frii1,8 %1,8 %1 200 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %94 0002 %
TLC2,4 %2,1 %1 121 00022 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,6 %2 680 00054 %
STAR Channel1,6 %1,3 %1 309 00026 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %1 405 00028 %
Disney Finland4,8 %3,5 %1 952 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,2 %3,8 %1 421 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 290 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.