Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 598 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %26,0 %3 411 00064 %
Yle TV212,9 %6,8 %3 202 00060 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,7 %2 169 00041 %
Yle yhteensä42,9 %36,4 %3 928 00074 %
MTV320,0 %25,0 %3 513 00066 %
Sub3,6 %3,9 %2 335 00044 %
AVA2,4 %2,4 %1 655 00031 %
C More Total1,1 %1,2 %666 00012 %
MTV yhteensä27,0 %32,6 %3 877 00073 %
Nelonen8,2 %11,9 %3 142 00059 %
Jim2,0 %1,4 %1 710 00032 %
Liv1,7 %1,7 %1 813 00034 %
Hero0,8 %1,1 %1 162 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %16,0 %3 520 00066 %
TV52,6 %2,4 %2 168 00041 %
Kutonen2,0 %2,0 %1 580 00030 %
Frii1,8 %1,8 %1 211 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %100 0002 %
TLC2,4 %2,1 %1 143 00021 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,6 %2 773 00052 %
STAR Channel1,6 %1,3 %1 330 00025 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %1 435 00027 %
Disney Finland4,7 %3,5 %1 990 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,1 %3,8 %1 503 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 598 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.