Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 093 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,6 %10,6 %626 00044 %
Yle TV211,3 %7,1 %685 00048 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,1 %221 00015 %
Yle yhteensä23,0 %18,8 %845 00059 %
MTV320,5 %21,7 %760 00053 %
Sub4,9 %5,7 %450 00031 %
AVA2,3 %2,4 %292 00020 %
C More Total3,0 %4,3 %195 00014 %
MTV yhteensä30,8 %34,1 %891 00062 %
Nelonen9,9 %13,9 %706 00049 %
Jim2,7 %3,0 %350 00024 %
Liv3,1 %3,4 %330 00023 %
Hero0,8 %0,9 %169 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %21,2 %787 00055 %
TV58,2 %8,2 %502 00035 %
Kutonen3,9 %3,6 %320 00022 %
Frii2,7 %2,1 %166 00012 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %17 0001 %
TLC2,2 %1,7 %197 00014 %
Warner Bros. Discovery17,2 %15,8 %644 00045 %
STAR Channel5,8 %4,5 %309 00022 %
National Geographic Channel1,8 %1,4 %210 00015 %
Disney Finland7,6 %5,9 %401 00028 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut7,3 %7,6 %406 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 093 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.