Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 252 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,4 %32,0 %1 238 00096 %
Yle TV211,5 %6,9 %1 120 00087 %
Yle Teema&Fem4,3 %3,5 %948 00074 %
Yle yhteensä49,3 %42,4 %1 247 00097 %
MTV319,5 %24,5 %1 189 00092 %
Sub3,2 %3,4 %815 00063 %
AVA2,6 %2,4 %730 00057 %
C More Total1,3 %1,4 %319 00025 %
MTV yhteensä26,6 %31,6 %1 199 00093 %
Nelonen7,1 %10,5 %1 008 00078 %
Jim2,5 %2,7 %794 00062 %
Liv1,5 %1,4 %726 00056 %
Hero0,8 %1,3 %467 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %15,9 %1 099 00085 %
TV52,5 %2,5 %786 00061 %
Kutonen1,4 %0,8 %569 00044 %
Frii1,8 %1,5 %486 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %12 0001 %
TLC1,4 %1,3 %497 00039 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,2 %936 00073 %
STAR Channel0,8 %0,7 %437 00034 %
National Geographic Channel2,4 %1,4 %515 00040 %
Disney Finland3,2 %2,1 %677 00053 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,9 %2,8 %548 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 252 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.