Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2011
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 313 000
Viikot: 1-52/2011
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,4 %22,7 %1 807 00078 %
Yle TV218,3 %17,2 %1 828 00079 %
Yle Teema2,9 %3,0 %1 223 00053 %
Yle Fem1,7 %1,8 %1 067 00046 %
Yle yhteensä46,2 %44,6 %1 994 00086 %
MTV318,6 %21,2 %1 906 00082 %
Sub5,9 %7,2 %1 542 00067 %
C More Total2,7 %1,8 %431 00019 %
MTV yhteensä27,2 %30,4 %1 979 00086 %
Nelonen8,1 %9,0 %1 719 00074 %
Jim4,0 %3,5 %1 326 00057 %
Liv1,4 %1,4 %967 00042 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,6 %308 00013 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %14,6 %1 859 00080 %
TV53,0 %3,2 %1 064 00046 %
Kutonen0,4 %0,2 %327 00014 %
The Discovery Channel0,8 %0,5 %227 00010 %
STAR Channel0,6 %0,8 %632 00027 %
Music TV0,4 %0,3 %285 00012 %
Muut7,1 %5,3 %900 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 117 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.