Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2011
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 688 000
Viikot: 1-52/2011
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 634 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,0 %12,4 %523 00076 %
Yle TV213,7 %12,1 %536 00078 %
Yle Teema2,7 %2,7 %347 00050 %
Yle Fem1,4 %1,5 %294 00043 %
Yle yhteensä30,7 %28,7 %597 00087 %
MTV319,6 %22,9 %579 00084 %
Sub8,9 %10,7 %502 00073 %
C More Total3,1 %2,2 %144 00021 %
MTV yhteensä31,8 %36,1 %600 00087 %
Nelonen12,0 %13,3 %547 00079 %
Jim6,0 %5,5 %436 00063 %
Liv2,1 %2,1 %338 00049 %
Nelosen maksukanavat1,3 %1,1 %97 00014 %
Nelonen Media yhteensä21,3 %22,0 %581 00084 %
TV54,4 %4,6 %372 00054 %
Kutonen0,8 %0,4 %135 00020 %
The Discovery Channel1,7 %1,0 %90 00013 %
STAR Channel0,9 %1,2 %208 00030 %
Music TV0,6 %0,3 %109 00016 %
Muut7,8 %5,7 %274 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %634 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.