Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2012
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 687 000
Viikot: 1-52/2012
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 633 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,2 %11,4 %502 00073 %
Yle TV211,7 %10,1 %523 00076 %
Yle Teema2,0 %2,2 %321 00047 %
Yle Fem1,2 %1,4 %255 00037 %
Yle yhteensä27,2 %25,0 %585 00085 %
MTV317,5 %20,4 %571 00083 %
Sub8,3 %9,9 %496 00072 %
AVA1,6 %2,0 %244 00036 %
C More Total6,6 %4,6 %198 00029 %
MTV yhteensä34,0 %37,0 %604 00088 %
Nelonen11,4 %13,0 %537 00078 %
Jim6,4 %6,2 %438 00064 %
Liv2,1 %2,2 %334 00049 %
Nelosen maksukanavat0,9 %0,8 %86 00012 %
Nelonen Media yhteensä20,9 %22,2 %578 00084 %
TV55,3 %5,4 %380 00055 %
Kutonen1,8 %1,3 %255 00037 %
SBS TV yhteensä7,1 %6,7 %427 00062 %
The Discovery Channel1,8 %1,1 %78 00011 %
STAR Channel3,7 %4,0 %347 00050 %
Music TV0,6 %0,3 %93 00013 %
Muut4,8 %3,7 %279 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %633 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.