Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2012
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 435 000
Viikot: 1-52/2012
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 268 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %22,7 %1 932 00079 %
Yle TV212,2 %11,4 %1 930 00079 %
Yle Teema2,5 %2,9 %1 214 00050 %
Yle Fem1,6 %1,7 %1 044 00043 %
Yle yhteensä41,4 %38,7 %2 134 00088 %
MTV322,8 %26,1 %2 067 00085 %
Sub6,3 %6,7 %1 570 00064 %
AVA1,8 %1,9 %917 00038 %
C More Total2,3 %1,5 %433 00018 %
MTV yhteensä33,2 %36,2 %2 152 00088 %
Nelonen9,8 %11,1 %1 873 00077 %
Jim2,6 %2,5 %1 199 00049 %
Liv3,2 %3,0 %1 223 00050 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %184 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %16,8 %1 999 00082 %
TV52,9 %2,8 %1 053 00043 %
Kutonen0,7 %0,5 %593 00024 %
SBS TV yhteensä3,6 %3,3 %1 195 00049 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %126 0005 %
STAR Channel1,6 %1,7 %875 00036 %
Music TV0,6 %0,4 %257 00011 %
Muut3,6 %2,7 %763 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 268 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.