Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2012
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 655 000
Viikot: 1-52/2012
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 607 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,2 %10,9 %485 00074 %
Yle TV210,2 %8,5 %502 00077 %
Yle Teema1,4 %1,5 %274 00042 %
Yle Fem1,2 %1,3 %236 00036 %
Yle yhteensä24,1 %22,2 %566 00086 %
MTV322,4 %25,2 %553 00084 %
Sub9,4 %10,8 %463 00071 %
AVA2,5 %2,5 %270 00041 %
C More Total4,6 %2,8 %161 00025 %
MTV yhteensä38,9 %41,5 %580 00089 %
Nelonen15,1 %16,9 %523 00080 %
Jim3,9 %3,8 %364 00056 %
Liv5,0 %4,5 %367 00056 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %60 0009 %
Nelonen Media yhteensä24,3 %25,4 %557 00085 %
TV54,2 %4,1 %322 00049 %
Kutonen1,4 %0,9 %208 00032 %
SBS TV yhteensä5,6 %5,0 %369 00056 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %50 0008 %
STAR Channel2,5 %2,6 %268 00041 %
Music TV0,8 %0,6 %89 00014 %
Muut3,2 %2,4 %213 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %607 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.