Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2012
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 342 000
Viikot: 1-52/2012
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 240 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,7 %11,1 %987 00074 %
Yle TV211,0 %9,3 %1 025 00076 %
Yle Teema1,7 %1,8 %595 00044 %
Yle Fem1,2 %1,3 %491 00037 %
Yle yhteensä25,6 %23,6 %1 151 00086 %
MTV319,9 %22,8 %1 123 00084 %
Sub8,8 %10,4 %958 00071 %
AVA2,0 %2,3 %514 00038 %
C More Total5,6 %3,7 %359 00027 %
MTV yhteensä36,4 %39,2 %1 184 00088 %
Nelonen13,2 %14,9 %1 060 00079 %
Jim5,2 %5,0 %802 00060 %
Liv3,5 %3,4 %701 00052 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,5 %146 00011 %
Nelonen Media yhteensä22,6 %23,8 %1 135 00085 %
TV54,8 %4,7 %702 00052 %
Kutonen1,6 %1,1 %463 00035 %
SBS TV yhteensä6,4 %5,8 %796 00059 %
The Discovery Channel1,2 %0,8 %128 00010 %
STAR Channel3,1 %3,3 %615 00046 %
Music TV0,7 %0,4 %182 00014 %
Muut4,0 %3,0 %492 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 240 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.