Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2012
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 389 000
Viikot: 1-52/2012
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 375 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,9 %36,2 %370 00095 %
Yle TV217,8 %17,3 %356 00091 %
Yle Teema3,2 %3,9 %266 00068 %
Yle Fem2,6 %2,6 %233 00060 %
Yle yhteensä61,6 %60,0 %372 00096 %
MTV315,8 %19,0 %343 00088 %
Sub1,9 %2,1 %229 00059 %
AVA0,8 %1,1 %136 00035 %
C More Total2,6 %1,6 %75 00019 %
MTV yhteensä21,1 %23,7 %352 00090 %
Nelonen4,1 %5,0 %296 00076 %
Jim2,0 %1,9 %211 00054 %
Liv0,7 %0,8 %169 00043 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %41 00010 %
Nelonen Media yhteensä7,1 %7,9 %318 00082 %
TV51,8 %1,8 %175 00045 %
Kutonen0,2 %0,2 %87 00022 %
SBS TV yhteensä2,1 %2,1 %193 00050 %
The Discovery Channel1,0 %0,4 %31 0008 %
STAR Channel1,3 %1,4 %152 00039 %
Music TV0,1 %0,1 %30 0008 %
Muut5,9 %4,4 %167 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %375 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.