Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2012
Kohderyhmä: Miehet 10–24
Kohderyhmän väestö: 486 000
Viikot: 1-52/2012
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 384 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,5 %7,6 %226 00047 %
Yle TV211,6 %9,5 %246 00051 %
Yle Teema0,9 %1,0 %85 00017 %
Yle Fem0,8 %0,8 %80 00016 %
Yle yhteensä20,7 %18,9 %307 00063 %
MTV318,2 %21,4 %296 00061 %
Sub11,1 %14,9 %257 00053 %
AVA1,9 %2,8 %85 00017 %
C More Total4,9 %3,0 %82 00017 %
MTV yhteensä36,2 %42,1 %341 00070 %
Nelonen12,4 %13,2 %266 00055 %
Jim6,5 %5,9 %200 00041 %
Liv1,9 %1,9 %125 00026 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,7 %35 0007 %
Nelonen Media yhteensä21,5 %21,7 %311 00064 %
TV55,8 %6,3 %173 00036 %
Kutonen2,2 %0,9 %104 00021 %
SBS TV yhteensä8,0 %7,3 %203 00042 %
The Discovery Channel1,4 %1,1 %30 0006 %
STAR Channel4,4 %4,6 %142 00029 %
Music TV2,0 %0,8 %55 00011 %
Muut5,8 %3,7 %114 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %384 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.