Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2012
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 762 000
Viikot: 1-52/2012
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 731 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %24,9 %703 00092 %
Yle TV214,4 %13,9 %680 00089 %
Yle Teema2,9 %3,2 %525 00069 %
Yle Fem1,6 %1,7 %444 00058 %
Yle yhteensä45,6 %43,7 %719 00094 %
MTV316,9 %20,0 %687 00090 %
Sub4,1 %4,7 %555 00073 %
AVA1,3 %1,7 %356 00047 %
C More Total5,0 %3,3 %234 00031 %
MTV yhteensä27,3 %29,7 %706 00093 %
Nelonen8,1 %9,4 %633 00083 %
Jim3,4 %3,1 %508 00067 %
Liv1,3 %1,3 %403 00053 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,6 %131 00017 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %14,3 %672 00088 %
TV53,9 %3,8 %451 00059 %
Kutonen0,7 %0,7 %248 00033 %
SBS TV yhteensä4,6 %4,5 %485 00064 %
The Discovery Channel0,9 %0,6 %96 00013 %
STAR Channel2,7 %2,9 %426 00056 %
Music TV0,2 %0,1 %77 00010 %
Muut5,3 %4,1 %329 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %731 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.