Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2012
Kohderyhmä: Naiset 10–24
Kohderyhmän väestö: 466 000
Viikot: 1-52/2012
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 402 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV15,6 %6,0 %235 00050 %
Yle TV28,5 %6,9 %266 00057 %
Yle Teema1,1 %1,2 %102 00022 %
Yle Fem0,7 %0,8 %93 00020 %
Yle yhteensä15,9 %14,8 %326 00070 %
MTV318,9 %23,5 %330 00071 %
Sub12,9 %15,7 %276 00059 %
AVA2,2 %2,7 %130 00028 %
C More Total4,4 %2,9 %72 00016 %
MTV yhteensä38,5 %44,8 %367 00079 %
Nelonen15,1 %15,9 %314 00067 %
Jim4,5 %4,0 %186 00040 %
Liv5,6 %4,6 %201 00043 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,3 %28 0006 %
Nelonen Media yhteensä25,7 %24,8 %344 00074 %
TV55,4 %5,1 %181 00039 %
Kutonen2,1 %1,2 %123 00026 %
SBS TV yhteensä7,5 %6,3 %221 00047 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %25 0005 %
STAR Channel3,1 %3,5 %138 00030 %
Music TV3,2 %1,8 %86 00018 %
Muut5,4 %3,5 %118 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %402 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.