Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2013
Kohderyhmä: Miehet 10–24
Kohderyhmän väestö: 485 000
Viikot: 1-52/2013
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 379 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,2 %6,6 %209 00043 %
Yle TV29,7 %7,9 %223 00046 %
Yle Teema0,8 %1,0 %74 00015 %
Yle Fem0,6 %0,7 %64 00013 %
Yle yhteensä18,3 %16,2 %289 00060 %
MTV317,5 %21,7 %283 00058 %
Sub12,4 %16,8 %250 00051 %
AVA1,5 %1,6 %95 00020 %
C More Total5,7 %3,8 %88 00018 %
MTV yhteensä37,1 %43,9 %340 00070 %
Nelonen10,5 %12,4 %248 00051 %
Jim6,0 %5,7 %170 00035 %
Liv2,3 %2,0 %126 00026 %
Nelosen maksukanavat1,5 %1,4 %46 0009 %
Nelonen Media yhteensä20,2 %21,5 %302 00062 %
TV55,8 %6,1 %162 00033 %
Kutonen3,2 %1,7 %117 00024 %
The Discovery Channel1,7 %1,6 %32 0007 %
Warner Bros. Discovery10,7 %9,5 %212 00044 %
STAR Channel7,2 %5,2 %185 00038 %
Music TV1,4 %0,7 %45 0009 %
Muut5,1 %3,0 %93 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %379 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.