Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2013
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 445 000
Viikot: 1-52/2013
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 275 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %22,1 %1 896 00078 %
Yle TV211,0 %10,8 %1 876 00077 %
Yle Teema2,6 %3,3 %1 178 00048 %
Yle Fem1,5 %1,8 %1 006 00041 %
Yle yhteensä41,3 %38,0 %2 119 00087 %
MTV321,8 %25,1 %2 038 00083 %
Sub5,1 %5,4 %1 515 00062 %
AVA2,3 %2,5 %1 086 00044 %
C More Total2,6 %1,6 %410 00017 %
MTV yhteensä31,9 %34,6 %2 144 00088 %
Nelonen9,5 %11,5 %1 854 00076 %
Jim2,9 %3,0 %1 162 00048 %
Liv3,8 %3,5 %1 337 00055 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %170 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %18,2 %2 007 00082 %
TV53,1 %2,9 %1 074 00044 %
Kutonen0,9 %0,8 %697 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %103 0004 %
Warner Bros. Discovery4,2 %3,9 %1 250 00051 %
STAR Channel2,6 %2,5 %1 062 00043 %
Music TV0,5 %0,4 %203 0008 %
Muut3,0 %2,5 %591 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 275 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.