Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2013
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 974 000
Viikot: 1-52/2013
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 938 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,0 %34,8 %925 00095 %
Yle TV213,9 %14,8 %876 00090 %
Yle Teema3,2 %4,5 %649 00067 %
Yle Fem2,1 %2,5 %564 00058 %
Yle yhteensä59,3 %56,6 %934 00096 %
MTV319,5 %22,5 %868 00089 %
Sub2,3 %2,0 %546 00056 %
AVA0,9 %1,1 %378 00039 %
C More Total2,0 %1,3 %153 00016 %
MTV yhteensä24,8 %26,9 %889 00091 %
Nelonen5,1 %6,5 %748 00077 %
Jim1,5 %1,7 %444 00046 %
Liv1,3 %1,4 %469 00048 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,3 %82 0008 %
Nelonen Media yhteensä8,3 %9,9 %798 00082 %
TV51,7 %1,4 %378 00039 %
Kutonen0,3 %0,5 %252 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %44 0005 %
Warner Bros. Discovery2,4 %2,0 %445 00046 %
STAR Channel1,5 %1,5 %382 00039 %
Music TV0,0 %0,0 %43 0004 %
Muut3,7 %3,1 %321 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %938 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.