Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2013
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 409 000
Viikot: 1-52/2013
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,2 %34,9 %391 00095 %
Yle TV215,3 %15,9 %372 00091 %
Yle Teema2,9 %4,2 %283 00069 %
Yle Fem2,2 %2,7 %247 00060 %
Yle yhteensä59,6 %57,7 %394 00096 %
MTV315,3 %18,6 %364 00089 %
Sub1,7 %1,9 %243 00059 %
AVA0,7 %0,8 %166 00041 %
C More Total3,7 %2,4 %94 00023 %
MTV yhteensä21,4 %23,7 %374 00092 %
Nelonen4,6 %6,1 %326 00080 %
Jim1,9 %2,0 %217 00053 %
Liv0,8 %0,8 %206 00050 %
Nelosen maksukanavat0,9 %0,7 %57 00014 %
Nelonen Media yhteensä8,1 %9,6 %345 00084 %
TV52,1 %1,8 %195 00048 %
Kutonen0,5 %0,6 %138 00034 %
The Discovery Channel0,8 %0,4 %33 0008 %
Warner Bros. Discovery3,4 %2,8 %229 00056 %
STAR Channel2,0 %1,8 %191 00047 %
Music TV0,0 %0,0 %24 0006 %
Muut5,4 %4,4 %171 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %396 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.