Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2013
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 335 000
Viikot: 1-52/2013
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 132 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,8 %22,3 %1 765 00076 %
Yle TV212,9 %12,4 %1 765 00076 %
Yle Teema2,5 %3,3 %1 171 00050 %
Yle Fem1,5 %1,8 %962 00041 %
Yle yhteensä42,7 %39,7 %1 965 00084 %
MTV316,0 %19,7 %1 881 00081 %
Sub5,1 %6,4 %1 514 00065 %
AVA1,3 %1,5 %949 00041 %
C More Total5,0 %3,5 %593 00025 %
MTV yhteensä27,4 %31,0 %2 009 00086 %
Nelonen8,1 %10,0 %1 728 00074 %
Jim3,7 %3,8 %1 262 00054 %
Liv1,6 %1,6 %1 124 00048 %
Nelosen maksukanavat1,0 %0,8 %303 00013 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %16,2 %1 884 00081 %
TV54,0 %3,7 %1 173 00050 %
Kutonen1,6 %1,4 %860 00037 %
The Discovery Channel1,0 %0,7 %204 0009 %
Warner Bros. Discovery6,6 %5,8 %1 374 00059 %
STAR Channel4,2 %3,5 %1 236 00053 %
Music TV0,3 %0,2 %205 0009 %
Muut4,5 %3,5 %709 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 132 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.