Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2013
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 762 000
Viikot: 1-52/2013
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 728 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %22,5 %686 00090 %
Yle TV210,3 %10,7 %643 00084 %
Yle Teema2,8 %3,5 %453 00059 %
Yle Fem1,5 %1,9 %395 00052 %
Yle yhteensä41,5 %38,5 %713 00094 %
MTV321,8 %25,1 %674 00088 %
Sub4,2 %4,3 %494 00065 %
AVA2,4 %2,5 %380 00050 %
C More Total2,9 %1,6 %142 00019 %
MTV yhteensä31,3 %33,5 %691 00091 %
Nelonen9,8 %11,9 %621 00082 %
Jim2,8 %2,9 %393 00052 %
Liv3,8 %3,5 %453 00059 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %64 0008 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %18,5 %658 00086 %
TV53,2 %2,8 %366 00048 %
Kutonen0,8 %0,8 %225 00030 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %35 0005 %
Warner Bros. Discovery4,1 %3,7 %412 00054 %
STAR Channel2,8 %2,5 %369 00048 %
Music TV0,1 %0,1 %32 0004 %
Muut3,6 %3,2 %215 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %728 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.