Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2013
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 653 000
Viikot: 1-52/2013
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 611 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,3 %9,2 %463 00071 %
Yle TV29,8 %7,8 %485 00074 %
Yle Teema1,6 %1,7 %270 00041 %
Yle Fem1,0 %1,2 %217 00033 %
Yle yhteensä22,6 %19,9 %558 00085 %
MTV321,8 %25,4 %545 00084 %
Sub8,2 %9,4 %458 00070 %
AVA3,5 %3,6 %326 00050 %
C More Total4,4 %2,7 %147 00023 %
MTV yhteensä38,0 %41,1 %582 00089 %
Nelonen13,9 %16,4 %516 00079 %
Jim4,7 %4,8 %356 00055 %
Liv5,7 %5,1 %403 00062 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,4 %57 0009 %
Nelonen Media yhteensä24,9 %26,6 %560 00086 %
TV54,9 %4,5 %337 00052 %
Kutonen1,7 %1,3 %235 00036 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %43 0007 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,3 %397 00061 %
STAR Channel3,9 %3,7 %326 00050 %
Music TV0,8 %0,6 %75 00011 %
Muut2,6 %1,8 %150 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %611 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.