Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2014
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 651 000
Viikot: 1-52/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 605 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,6 %9,3 %441 00068 %
Yle TV212,2 %10,0 %479 00074 %
Yle Teema1,5 %1,6 %236 00036 %
Yle Fem1,2 %1,2 %211 00032 %
Yle yhteensä25,4 %22,1 %548 00084 %
MTV319,4 %23,5 %527 00081 %
Sub7,8 %9,1 %422 00065 %
AVA3,8 %3,9 %329 00051 %
C More Total3,5 %2,3 %115 00018 %
MTV yhteensä34,6 %38,8 %570 00088 %
Nelonen12,3 %14,6 %500 00077 %
Jim5,0 %5,1 %353 00054 %
Liv6,4 %5,9 %404 00062 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,5 %46 0007 %
Nelonen Media yhteensä24,4 %26,3 %551 00085 %
TV55,0 %4,8 %337 00052 %
Kutonen1,7 %1,3 %230 00035 %
The Discovery Channel0,6 %0,3 %31 0005 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,4 %393 00060 %
STAR Channel4,6 %3,8 %313 00048 %
Music TV0,8 %0,6 %62 00010 %
Muut3,1 %2,0 %130 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %605 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.