Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2014
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 685 000
Viikot: 1-52/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 632 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,5 %8,5 %449 00066 %
Yle TV214,6 %12,9 %495 00072 %
Yle Teema1,6 %1,7 %262 00038 %
Yle Fem1,2 %1,2 %225 00033 %
Yle yhteensä28,0 %24,4 %564 00082 %
MTV315,2 %19,6 %536 00078 %
Sub8,0 %9,7 %454 00066 %
AVA2,0 %2,0 %279 00041 %
C More Total6,0 %4,3 %153 00022 %
MTV yhteensä31,2 %35,7 %586 00086 %
Nelonen11,0 %13,1 %507 00074 %
Jim5,9 %5,9 %390 00057 %
Liv2,6 %2,5 %346 00050 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,2 %63 0009 %
Nelonen Media yhteensä20,7 %22,9 %565 00082 %
TV55,4 %5,4 %363 00053 %
Kutonen2,3 %2,3 %269 00039 %
The Discovery Channel1,2 %0,8 %45 0007 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,4 %430 00063 %
STAR Channel5,9 %4,6 %359 00052 %
Music TV0,7 %0,4 %74 00011 %
Muut4,7 %3,6 %191 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %632 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.