Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2014
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 946 000
Viikot: 1-52/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 770 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,5 %5,8 %394 00042 %
Yle TV212,7 %10,7 %473 00050 %
Yle Teema0,8 %0,8 %138 00015 %
Yle Fem1,0 %0,9 %143 00015 %
Yle yhteensä21,0 %18,2 %592 00063 %
MTV318,0 %23,0 %570 00060 %
Sub9,7 %12,1 %452 00048 %
AVA2,5 %2,7 %230 00024 %
C More Total4,3 %2,9 %119 00013 %
MTV yhteensä34,5 %40,7 %669 00071 %
Nelonen11,5 %13,6 %507 00054 %
Jim6,0 %5,4 %324 00034 %
Liv5,4 %5,0 %320 00034 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %42 0004 %
Nelonen Media yhteensä23,7 %25,1 %606 00064 %
TV55,4 %5,8 %329 00035 %
Kutonen2,1 %1,4 %206 00022 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %33 0003 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,6 %409 00043 %
STAR Channel5,8 %3,7 %328 00035 %
Music TV2,2 %1,4 %94 00010 %
Muut4,8 %3,3 %152 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %770 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.