Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2014
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 505 000
Viikot: 1-52/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 453 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %23,5 %1 386 00092 %
Yle TV213,2 %12,6 %1 310 00087 %
Yle Teema2,9 %3,3 %953 00063 %
Yle Fem2,1 %2,2 %857 00057 %
Yle yhteensä45,2 %41,5 %1 431 00095 %
MTV317,4 %21,7 %1 344 00089 %
Sub4,3 %4,8 %1 022 00068 %
AVA2,0 %2,2 %800 00053 %
C More Total3,4 %2,1 %306 00020 %
MTV yhteensä27,2 %30,9 %1 384 00092 %
Nelonen8,3 %10,3 %1 237 00082 %
Jim3,2 %3,5 %883 00059 %
Liv2,6 %2,4 %893 00059 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %162 00011 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %17,1 %1 310 00087 %
TV53,7 %3,3 %859 00057 %
Kutonen1,3 %1,2 %594 00039 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %89 0006 %
Warner Bros. Discovery5,3 %4,7 %961 00064 %
STAR Channel3,7 %3,1 %845 00056 %
Music TV0,1 %0,0 %77 0005 %
Muut3,7 %2,7 %471 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 453 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.