Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2014
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 627 000
Viikot: 1-52/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 438 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %22,6 %1 947 00074 %
Yle TV212,2 %10,9 %2 007 00076 %
Yle Teema2,5 %2,9 %1 156 00044 %
Yle Fem1,9 %2,0 %1 071 00041 %
Yle yhteensä42,7 %38,4 %2 265 00086 %
MTV319,9 %24,8 %2 126 00081 %
Sub5,0 %5,3 %1 509 00057 %
AVA2,5 %2,6 %1 147 00044 %
C More Total2,6 %1,5 %373 00014 %
MTV yhteensä30,0 %34,2 %2 258 00086 %
Nelonen8,7 %10,6 %1 919 00073 %
Jim3,1 %3,4 %1 227 00047 %
Liv3,9 %3,6 %1 389 00053 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,3 %154 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %18,1 %2 103 00080 %
TV53,1 %3,0 %1 153 00044 %
Kutonen0,9 %0,8 %749 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %85 0003 %
Warner Bros. Discovery4,2 %3,9 %1 342 00051 %
STAR Channel3,2 %2,7 %1 125 00043 %
Music TV0,5 %0,3 %170 0006 %
Muut3,2 %2,4 %583 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 438 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.