Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
Viikot: 1-52/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 229 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,3 %32,2 %1 202 00095 %
Yle TV213,1 %10,3 %1 082 00085 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,5 %917 00072 %
Yle yhteensä51,0 %46,0 %1 217 00096 %
MTV321,3 %26,4 %1 166 00092 %
Sub2,5 %2,8 %748 00059 %
AVA2,4 %2,4 %656 00052 %
C More Total1,1 %1,0 %218 00017 %
MTV yhteensä27,3 %32,6 %1 182 00093 %
Nelonen5,5 %7,3 %972 00076 %
Jim2,0 %1,4 %646 00051 %
Liv1,3 %1,3 %638 00050 %
Hero0,7 %1,0 %441 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %11,0 %1 045 00082 %
TV52,1 %2,0 %720 00057 %
Kutonen1,5 %1,1 %517 00041 %
Frii1,6 %1,6 %486 00038 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,7 %1,4 %440 00035 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,2 %869 00068 %
STAR Channel0,9 %0,8 %426 00033 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %490 00039 %
Disney Finland3,1 %2,3 %639 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,3 %2,3 %373 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 229 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.