Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2023
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 455 000
Viikot: 1-52/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 001 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %25,9 %1 539 00063 %
Yle TV213,9 %11,3 %1 460 00059 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,8 %948 00039 %
Yle yhteensä43,7 %40,0 %1 739 00071 %
MTV317,1 %21,4 %1 558 00063 %
Sub4,8 %5,3 %1 138 00046 %
AVA2,1 %2,2 %746 00030 %
C More Total1,9 %2,1 %364 00015 %
MTV yhteensä25,9 %31,0 %1 723 00070 %
Nelonen6,5 %8,2 %1 357 00055 %
Jim2,6 %2,2 %881 00036 %
Liv1,2 %1,3 %759 00031 %
Hero0,9 %1,4 %577 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %13,1 %1 541 00063 %
TV53,5 %3,5 %1 040 00042 %
Kutonen3,3 %2,7 %859 00035 %
Frii1,5 %1,4 %583 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %34 0001 %
TLC1,0 %0,8 %504 00021 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,8 %1 309 00053 %
STAR Channel2,4 %2,1 %720 00029 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %721 00029 %
Disney Finland6,0 %4,5 %1 008 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,2 %3,6 %659 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 001 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.