Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
Viikot: 1-48/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 455 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %24,5 %3 168 00058 %
Yle TV210,9 %6,8 %2 985 00055 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,0 %2 014 00037 %
Yle yhteensä39,0 %34,4 %3 737 00069 %
MTV321,7 %26,3 %3 385 00062 %
Sub3,9 %4,3 %2 158 00040 %
AVA2,7 %2,6 %1 561 00029 %
MTV:n maksukanavat1,6 %1,4 %797 00015 %
MTV yhteensä30,0 %34,6 %3 733 00069 %
Nelonen6,9 %8,9 %2 768 00051 %
Jim2,3 %2,3 %1 774 00033 %
Liv1,7 %1,6 %1 522 00028 %
Hero0,4 %0,4 %601 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %13,1 %3 232 00059 %
TV53,7 %3,6 %2 015 00037 %
Kutonen2,4 %2,4 %1 577 00029 %
Frii2,8 %2,8 %1 062 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %73 0001 %
TLC1,6 %1,2 %1 037 00019 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,1 %2 672 00049 %
STAR Channel2,4 %2,5 %1 461 00027 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %1 229 00023 %
Disney Finland5,2 %4,4 %1 957 00036 %
Muut4,4 %3,8 %1 625 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 455 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.