Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
Viikot: 1-48/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 262 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,4 %30,5 %1 235 00095 %
Yle TV210,8 %6,9 %1 103 00085 %
Yle Teema&Fem4,7 %3,8 %969 00074 %
Yle yhteensä45,8 %41,1 %1 254 00096 %
MTV322,6 %27,7 %1 195 00092 %
Sub3,5 %4,2 %834 00064 %
AVA2,7 %2,6 %663 00051 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,8 %293 00022 %
MTV yhteensä30,1 %35,3 %1 210 00093 %
Nelonen5,2 %6,9 %982 00075 %
Jim1,7 %1,4 %670 00051 %
Liv1,5 %1,3 %619 00048 %
Hero0,4 %0,4 %274 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,8 %10,0 %1 067 00082 %
TV52,8 %2,6 %740 00057 %
Kutonen2,0 %1,8 %578 00044 %
Frii2,2 %2,3 %439 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0001 %
TLC1,3 %1,2 %420 00032 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,9 %889 00068 %
STAR Channel1,2 %1,3 %515 00040 %
National Geographic Channel2,8 %1,7 %505 00039 %
Disney Finland4,0 %3,0 %685 00053 %
Muut3,1 %2,7 %557 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 262 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.