Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
Viikot: 1-48/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 299 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,0 %24,4 %1 641 00060 %
Yle TV210,0 %6,1 %1 515 00055 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,1 %1 055 00038 %
Yle yhteensä38,3 %33,5 %1 939 00071 %
MTV324,7 %29,2 %1 770 00064 %
Sub3,1 %3,4 %1 038 00038 %
AVA3,1 %2,9 %809 00029 %
MTV:n maksukanavat1,2 %0,8 %354 00013 %
MTV yhteensä32,1 %36,4 %1 934 00070 %
Nelonen7,5 %9,8 %1 434 00052 %
Jim1,8 %1,9 %834 00030 %
Liv2,2 %1,9 %813 00030 %
Hero0,3 %0,3 %295 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %13,8 %1 666 00061 %
TV53,3 %2,9 %984 00036 %
Kutonen1,4 %1,5 %681 00025 %
Frii3,7 %3,8 %572 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %30 0001 %
TLC2,5 %1,9 %579 00021 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,2 %1 334 00049 %
STAR Channel1,8 %2,1 %703 00026 %
National Geographic Channel2,0 %1,4 %536 00020 %
Disney Finland3,8 %3,5 %929 00034 %
Muut3,5 %2,8 %762 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 299 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.