Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 715 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %23,5 %3 589 00068 %
Yle TV25,9 %4,4 %3 377 00064 %
Yle Teema1,6 %1,6 %1 723 00033 %
Yle Fem1,2 %1,2 %1 553 00030 %
Yle yhteensä37,7 %30,7 %4 116 00078 %
MTV320,1 %26,8 %3 969 00076 %
Sub3,1 %3,0 %2 582 00049 %
AVA2,5 %2,8 %2 083 00040 %
C More Total2,2 %2,1 %621 00012 %
MTV yhteensä27,9 %34,7 %4 285 00082 %
Nelonen10,4 %13,3 %3 629 00069 %
Jim2,3 %2,1 %2 125 00040 %
Liv1,9 %1,9 %2 027 00039 %
Hero1,0 %1,3 %1 345 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %18,6 %3 951 00075 %
TV52,8 %2,7 %2 229 00042 %
Kutonen2,1 %2,0 %1 835 00035 %
Frii1,6 %1,6 %1 206 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %99 0002 %
TLC0,7 %0,7 %1 090 00021 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,1 %2 997 00057 %
STAR Channel2,9 %2,5 %1 868 00036 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 448 00028 %
Disney Finland5,4 %4,1 %2 370 00045 %
Music TV0,3 %0,1 %236 0004 %
Muut4,4 %3,7 %1 836 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 715 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.